Τετάρτη 4 Ιουλίου 2007

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ! Η ΕΛΛΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ...

H ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΚΛΑΝΙΑ.

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΑΛΑΜΠΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ή ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΓΙΚΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ;

ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ;

i)
Καραμανλής και Πούτιν αγνόησαν τις πολιτικές ισορροπίες προβαίνοντας σε μιαν επίδειξη πολιτικής ισχύος ενώπιον του Ταγίπ Ερντογάν.
ii) Ελληνική επένδυση στον ρωσικό αγωγό.
iii) E
νεργειακό ρόλο στα Βαλκάνια εξασφαλίζει στην Ελλάδα η στρατηγική συμμαχία με τη Ρωσία
iv) Eκτός νυμφώνος ΗΠΑ - Τουρκία

Άρθρο του Β. ΧΙΩΤΗ ( Εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ" της 01.07.2007 )

Η απόφαση της κυβέρνησης να συμμετάσχει στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ο οποίος θα συνδέσει τη Ρωσία με την Ιταλία, παρακάμπτοντας την Τουρκία, ήταν μια έκπληξη για πολλούς. Πρώτα πρώτα για την ίδια την ελληνική κυβέρνηση, η οποία για πρώτη φορά κατόρθωσε να ολοκληρώσει μυστικές διαπραγματεύσεις χρονικής διάρκειας πέντε μηνών χωρίς να διαρρεύσει το παραμικρό. Αλλά και για τις κυβερνήσεις της Τουρκίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, οι οποίες διαπίστωσαν ότι ο κ. Κ. Καραμανλής είναι αποφασισμένος να αγνοήσει τις παραδοσιακές διπλωματικές και εμπορικές συμμαχίες επενδύοντας στη στρατηγική συμμαχία με τη Ρωσική Δημοκρατία, η οποία της εξασφαλίζει κυρίαρχο ρόλο στα Βαλκάνια όσον αφορά τον ενεργειακό τομέα, έστω κι αν τα πολιτικά αντίποινα τα οποία θα δεχθεί τους επόμενους μήνες πιθανόν να σπείρουν και άλλα αγκάθια στον δρόμο για τις εκλογές.

Η ιδέα της κατασκευής του αγωγού South Stream, ο οποίος θα ξεκινούσε από τη Νότια Ρωσία, θα διέσχιζε υποθαλάσσια τον Εύξεινο Πόντο, θα έφθανε στην Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας και θα κατέληγε επίσης υποθαλάσσια στην Ιταλία, κατατέθηκε στην ελληνική κυβέρνηση πριν από πέντε μήνες. Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Δ. Σιούφας είχε αρκετές μυστικές επαφές με αξιωματούχους της ρωσικής και της ιταλικής κυβέρνησης και το σχέδιο άρχισε να μελετάται στις λεπτομέρειές του όταν ο πρόεδρος της Ρωσίας επισκέφθηκε την Αθήνα, στις 14 Μαρτίου, και γευμάτισε με τον Πρωθυπουργό στο εστιατόριο «Διόνυσος». Ακολούθησαν αρκετές επισκέψεις ρώσων αξιωματούχων και στελεχών της Gazprom στην Αθήνα, οι οποίες επίσης κρατήθηκαν μυστικές, αλλά και δύο νυχτερινές συναντήσεις με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό σε ξενοδοχείο των ανατολικών προαστίων.
Η συμφωνία έκλεισε το βράδυ της προηγούμενης Πέμπτης στις Βρυξέλλες, όταν ο κ. Κ. Καραμανλής συναντήθηκε στο περιθώριο της συνόδου κορυφής με τον πρωθυπουργό της Ιταλίας κ. Ρομάνο Πρόντι και τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας κ. Σεργκέι Στανίσεφ, χωρίς να ανακοινωθεί το παραμικρό.

Εκείνη τη νύχτα οι τρεις ηγέτες συμφώνησαν να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις την επόμενη Τρίτη και αφού θα είχε ολοκληρωθεί η σύνοδος του ΟΣΕΠ στην Κωνσταντινούπολη, για να μη βρεθεί σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας κ. Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος αναζητούσε προεκλογική στήριξη από τους κκ. Κ. Καραμανλή και Βλαντίμιρ Πούτιν.

Το σκηνικό όμως άλλαξε από το μεσημέρι της Κυριακής, όταν οι κκ. Καραμανλής και Πούτιν αποφάσισαν να αγνοήσουν τις πολιτικές ισορροπίες και να προβούν σε μια επίδειξη πολιτικής ισχύος ενώπιον του κ. Ερντογάν. Το διπλωματικό γραφείο του Πρωθυπουργού συμφώνησε να γίνει μια συνάντηση μεταξύ Πούτιν και Καραμανλή το απόγευμα της Δευτέρας, τέσσερις ώρες μετά τη συνάντηση Καραμανλή - Ερντογάν, και να ανακοινωθεί η κατασκευή του αγωγού, αφού θα είχαν προηγηθεί οι ανακοινώσεις των υπουργών Ανάπτυξης και Ενέργειας των τεσσάρων χωρών οι οποίες θα συμμετέχουν στο έργο.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία ασφαλώς ανατρέπει τις ισορροπίες στην περιοχή των Βαλκανίων καθώς όχι μόνο αίρει το μονοπώλιο της Τουρκίας ως διαμετακομιστικής χώρας φυσικού αερίου αλλά αποσπά και τη Βουλγαρία από την ασφυκτική επιρροή των ΗΠΑ καθώς μετατρέπεται η ίδια σε διαμετακομιστικό κέντρο ροής ρωσικών ενεργειακών πόρων, αναβαθμίζοντας άμεσα και αδιαμφισβήτητα τον δικό της ρόλο στην περιοχή.

Οπως εκτιμούν κυβερνητικές πηγές που παρακολούθησαν τις διακρατικές διαβουλεύσεις, η συμφωνία μεταξύ των τεσσάρων χωρών θα υπογραφεί σε έξι μήνες, η μελέτη βιωσιμότητας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε 18 μήνες, ενώ η κατασκευή του αγωγού προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια. Το κόστος κατασκευής θα το αναλάβουν εξ ημισείας η ρωσική Gazprom και η ιταλική Eni και η ετήσια παραγωγική δυναμικότητά του θα ανέρχεται σε 30 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως. Τη μελέτη βιωσιμότητας έχει αναλάβει η ιταλική Sapiem, η εταιρεία που κατασκεύασε τον αγωγό Blue Stream, μια άλλη κοινοπραξία της Gazprom με την Eni, που τροφοδοτεί με ρωσικό φυσικό αέριο την τουρκική ενεργειακή αγορά.
Αρχικά η Gazprom συζητούσε το ενδεχόμενο προέκτασης του Blue Stream προς τη Νότια Ευρώπη μέσω Τουρκίας αλλά, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της ρωσικής εταιρείας, η Αγκυρα «έδειξε ότι δεν ενδιαφέρεται για το νέο πρόγραμμα» υποστηρίζοντας το πρόγραμμα κατασκευής του Nabucco.

Το ΒΗΜΑ, 01/07/2007 , Σελ.: A14 Κωδικός άρθρου: B15100A141ID: 287654

Δεν υπάρχουν σχόλια:

YΠΕΡ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ : Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Προσωπικα στοιχεία

Translation

Free Translation

Αναγνώστες

AddThis

Share |

0 SAVAS

0 SAVAS
Ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ

TO NAYΑΓΙΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

TO NAYΑΓΙΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

VAS VAS .. 0 SAVAS

VAS VAS .. 0 SAVAS
ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Blogs in Serras

Serres Blogs

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ