Αυτό,
το οποίο βλέπουμε σήμερα σαν τάφο, δεν χτίστηκε ως τάφος ...Δεν
χτίστηκε για να ταφεί, αλλά χτίστηκε για να επιδειχθεί ...Με χρήματα του
μακεδονικού κράτους και με εντολές του Κασσάνδρου χτίστηκε ως Μαυσωλείο
...Μαυσωλείο, το οποίο φιλοξενούσε σίγουρα τον Αλέξανδρο τον 4ο
και την Ρωξάνη και ίσως και την Ολυμπιάδα - αν ο Κάσσανδρος είχε
"σώσει" κάτι από το λείψανό της μετά τον βάρβαρο λιθοβολισμό της -
...Μαυσωλείο, το οποίο μπορεί να προβλεπόταν να φιλοξενήσει και τον ίδιο
τον Κάσσανδρο μετά τον θάνατό του ...Μαυσωλείο, το οποίο στην
ολοκληρωμένη μορφή του "φιλοξενούσε" τον "γενάρχη" τού βασιλείου και τον
πρώτο διάδοχο και θεμελιωτή του ...Μαυσωλείο όμοιο στη λογική με αυτό
του Λένιν στη σοβιετική Ρωσία ή του Ναπολέοντα στην αστική Γαλλία
...Μνημείο επισκέψιμο, το οποίο να προκαλούσε τον θαυμασμό των
επισκεπτών του ...Μνημείο, το οποίο πιστοποιούσε τα "πρωτεία" τής πόλης
...Μνημείο, το οποίο "μαρτυρούσε" την ταυτότητα της πόλης ...Μνημείο, το
οποίο έδινε λάμψη στην πόλη που το φιλοξενούσε.
Όλη
η "αρχιτεκτονική" του αυτό "μαρτυρά". Δεν είναι επιφανειακό μνημείο,
αλλά "ημιβυθισμένο", ώστε να συμβολίζει την "κάθοδο" προς τον Κάτω Κόσμο
...Ένα "πέρασμα" από τον Άνω στον Κάτω Κόσμο. Στην πορεία προς το
εσωτερικό του συνδέει όλα τα στοιχεία, τα οποία "οδηγούν" τον επισκέπτη
στο επιθυμητό συμπέρασμα μέσα από μια κλιμάκωση εικόνων και άρα και
συναισθημάτων. Για να εντυπωσιάζει ανθρώπους και όχι θεούς - που δεν
εντυπωσιάζονται από τέτοια πράγματα - έχει φτιαχτεί το υπέροχο αυτό
μνημείο. Το μνημείο θα είχε για την Αμφίπολη τη σημασία που είχε για την
Αθήνα η Ακρόπολή της. Όλα θα γίνονται γύρω από αυτό. Η ίδια η
πολεοδομική ανάπτυξη της πόλης θα γινόταν γύρω από αυτό. Απλά, επειδή
μιλάμε για πανίσχυρο αυτοκρατορικό κέντρο, δεν θα γινόταν σε θωρακισμένη
θέση, όπως η Ακρόπολη των Αθηνών, αλλά σε ένα απλά ορατό σημείο ...Σε
έναν λόφο. Δεν υπήρχε εχθρός, ο οποίος να απειλούσε - εκείνη την εποχή
τουλάχιστον - την πανίσχυρη Μακεδονία.
Οι συμβολισμοί, όμως, ήταν εμφανείς μέσα στο Μαυσωλείο. Η ταύτιση της
Μακεδονίας με τον ελληνισμό - και ειδικά την Αθήνα - ήταν επιλογή τού
ίδιου του Αλεξάνδρου ...Επιλογή τού ίδιου του Στρατηγού Αυτοκράτορα. Άρα
η Πρωτεύουσα της Μακεδονίας, για να "επιδεικνύει" αυτήν τη σχέση, θα
είχε μια ανάλογη με την Αθήνα λογική στη "θεμελίωσή" της. Θα είχε και
αυτήν τον ιδρυτή "Κέκροπά" της. Από τη στιγμή που δεν ήταν δυνατόν να
έχει η Μακεδονία στα "σπλάχνα" της τον Αλέξανδρο, η δεύτερη καλύτερη
επιλογή ήταν ο γιος του ...
Ο φυσικός γιος τού Θεανθρώπου ...και άρα ο Αλέξανδρος ο 4ος θα γινόταν ο "Κέκροπας" της νέας Πρωτεύουσας. Αυτός θα ήταν ο πρώτος βασιλιάς τής Νέας Μακεδονίας. Με αυθεντικό αίμα από τον ίδιο τον αυτοκράτορα πατέρα του. Αυτός θα κοιτούσε από "ψηλά" την Αμφίπολη και θα την "προστάτευε".
ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΣΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΑΔΙΑΒΛΗΤΗ
Ο φυσικός γιος τού Θεανθρώπου ...και άρα ο Αλέξανδρος ο 4ος θα γινόταν ο "Κέκροπας" της νέας Πρωτεύουσας. Αυτός θα ήταν ο πρώτος βασιλιάς τής Νέας Μακεδονίας. Με αυθεντικό αίμα από τον ίδιο τον αυτοκράτορα πατέρα του. Αυτός θα κοιτούσε από "ψηλά" την Αμφίπολη και θα την "προστάτευε".
Αυτός
ο "Κέκροπας", όμως, θα έπρεπε να είναι επίσης "φιδόμορφος" βασιλιάς.
Γιατί; ...Γιατί αυτό προβλέπουν οι ταυτίσεις και οι συμβολισμοί. Ήταν
"φιδόμορφος" όμως ο Αλέξανδρος ο 4ος; ...Βεβαίως και ήταν,
γιατί ήταν γιος του Αλεξάνδρου ...Γιατί ήταν εγγονός της Ολυμπιάδας.
Γιατί την είχαν κατηγορήσει την Ολυμπιάδα, όταν ήταν νέα και περίμενε να
γεννήσει τον Αλέξανδρο; ...Για την περίεργη αγάπη της για τα φίδια
...Τόσο περίεργη και τόσο μεγάλη, που κάποιοι έλεγαν ότι με αυτά
κοιμόταν, εφόσον τα αντιλαμβάνονταν σαν μια μεταμόρφωση του Δία. Αυτό,
που περιγράφει ο πίνακας του Ρομάνο. Ως "Κέκροπας", δηλαδή, ο Αλέξανδρος
ο 4ος είχε την "φιδίσια" καταγωγή.
Τι έλλειπε στον συμβολισμό; ...Οι Καρυάτιδες, για να τον "συντροφεύουν" στο αιώνιο "ταξίδι" του ... Οι Καρυάτιδες, οι οποίες θα τον "προστάτευαν" σε αυτό το "ταξίδι".
Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΪΑΝΟΥ
Προφανώς ο αρθρογράφος αγνοεί το ότι :
Τι έλλειπε στον συμβολισμό; ...Οι Καρυάτιδες, για να τον "συντροφεύουν" στο αιώνιο "ταξίδι" του ... Οι Καρυάτιδες, οι οποίες θα τον "προστάτευαν" σε αυτό το "ταξίδι".
Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΑΪΑΝΟΥ
Προφανώς ο αρθρογράφος αγνοεί το ότι :
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου