ΠΛΗΡΗΣ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ ΤΩΝ 5' ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ
Ψηφιδωτό με τον Αλέξανδρο και τον Ηφαιστίωνα να κυνηγούν ένα λιοντάρι
Η αγωνία της εξουσίας για τον "Τάφο" της Αμφίπολης.
ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑΣ ή ΡΩΜΑΪΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ
/
/
Στην
Νέα Τάξη των τοκογλύφων και της Κοντσίτα είναι βέβαιο ότι πολλοί είναι
αυτοί, οι οποίοι ανησυχούν για ένα εύρημα αυτού του "βεληνεκούς"
Ένα "εύρημα", το οποίο "ανοίγει" ιστορικά μυστικά, που συνδέονται με την κορυφή της εξουσίας. Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να μην ανησυχούν για το Μνημείο οι ηγέτες της Ρώμης και της Νέας Ρώμης. Η παλιά "θρησκεία" έρχεται να ταρακουνήσει τα "θεμέλια" των δικών τους εξουσιών και αυτό είναι βέβαιον ότι δεν τους αρέσει. Από τη στιγμή που η Ρώμη θεμελίωσε την παγκόσμια εξουσία της πάνω στην εξουσία τού Αλεξάνδρου, είναι βέβαιον ότι ανησυχεί για το τι μπορεί να αποκαλυφθεί από το Μνημείο τής Αμφίπολης. Ανησυχεί, όπως θα ανησυχούσε ακόμα κι αν αυτό το Μνημείο αποκαλυπτόταν αιώνες πριν, εφόσον μέσα στους αιώνες δεν αλλάζουν τα συμφέροντά της.
Ένα "εύρημα", το οποίο "ανοίγει" ιστορικά μυστικά, που συνδέονται με την κορυφή της εξουσίας. Δεν υπάρχει περίπτωση δηλαδή να μην ανησυχούν για το Μνημείο οι ηγέτες της Ρώμης και της Νέας Ρώμης. Η παλιά "θρησκεία" έρχεται να ταρακουνήσει τα "θεμέλια" των δικών τους εξουσιών και αυτό είναι βέβαιον ότι δεν τους αρέσει. Από τη στιγμή που η Ρώμη θεμελίωσε την παγκόσμια εξουσία της πάνω στην εξουσία τού Αλεξάνδρου, είναι βέβαιον ότι ανησυχεί για το τι μπορεί να αποκαλυφθεί από το Μνημείο τής Αμφίπολης. Ανησυχεί, όπως θα ανησυχούσε ακόμα κι αν αυτό το Μνημείο αποκαλυπτόταν αιώνες πριν, εφόσον μέσα στους αιώνες δεν αλλάζουν τα συμφέροντά της.
Σήμερα
έχει κι έναν λόγο παραπάνω να το κάνει, γιατί οι καιροί είναι
ιδιόμορφοι. Γιατί; ...Γιατί δεν μπορεί να πάει αυθαίρετα και ν' αρπάξει
και ν' αποκρύψει ό,τι δεν θέλει να μάθει το παγκόσμιο κοινό ...και
ειδικά το ελληνικό κοινό. Στην εποχή της άμεσης ενημέρωσης και των
άπειρων μέσων επικοινωνίας αυτό είναι κάτι πολύ δύσκολο να συμβεί.
Επιπλέον, δεν μπορεί να αποκλείσει από την ενημέρωση κανέναν και αυτό
είναι επίσης απειλητικό γι' αυτήν. Μπορεί να βρεθεί μπροστά σε
απρόβλεπτες πληροφορίες ...Κάποιες επιγραφές με προφητείες, τις οποίες
δεν τις γνωρίζει ...Κάποιες επιγραφές με ευχές για την "ανάσταση" της
ψυχής του "ενοίκου", τις οποίες επίσης δεν γνωρίζει ...Κάποιες επιγραφές
με ονόματα ανθρώπων, οι οποίοι δεν υπήρχαν την εποχή που δημιουργήθηκε
το μνημείο.
Όμως,
το ακόμα χειρότερο που φοβάται είναι η σύγχρονη τεχνολογία σ' ό,τι
αφορά τη γενετική και τη βιολογία. Ο κίνδυνος να βρεθεί βιολογικό υλικό,
το οποίο να μπορούν να το αξιοποιήσουν οι επιστήμονες, είναι ο απόλυτος
εφιάλτης για τη Ρώμη. Γιατί; ...Γιατί την θέτει υπό την "ομηρία"
καταστάσεων, τις οποίες δεν μπορεί να ελέγξει η ίδια. Οι καιροί είναι
ύποπτοι. Φαντάζεται κάποιος να ξεφύγει γενετικό υλικό του Αλεξάνδρου από
έναν τέτοιο τάφο και αυτό να χρησιμοποιηθεί ως απόδειξη για κάτι άλλο;
Αν δηλαδή υποθέσουμε ότι η Ρώμη κάποτε "απήγαγε" τον Αλέξανδρο και μέχρι
τώρα έλεγχε όλα τα στοιχεία που τον αφορούν, αντιλαμβάνεται κάποιος τι
μεγάλη "τρύπα" για την ασφάλειά της ανοίγει από μια ενδεχόμενη αποκάλυψη
του τάφου τού γιου του. Αυτό από μόνο του είναι μια "βόμβα" στα
"θεμέλια" του συστήματος. Ο γιος του, δηλαδή, και μόνον που θα
αποκαλύψει το DNA
του, θα "ενεργοποιήσει" και πάλι το παιχνίδι τής "διαδοχής"
...Παιχνίδι, το οποίο μπορεί να βάλει μέσα του και τον ίδιο τον πατέρα
του από την αρχή.
Τι
θυμίζουν όλα αυτά; Δεν θυμίζουν τον "Τηλέμαχο", ο οποίος βάζει στο
"παιχνίδι" τον πατέρα του; Δεν θυμίζουν λίγο τον Αργίτη "Ορέστη", ο
οποίος γυρνάει, για να εκδικηθεί για τον πατέρα του; "Αργεάδες" δεν
ονομαζόταν η δυναστεία τού Φιλίππου και του Αλεξάνδρου; Όλα αυτά είναι
αρκετά, για να σημάνουν "συναγερμό" στο σύστημα. Το σύστημα πάντα
εκνευρίζεται όταν συμβαίνουν πράγματα, τα οποία δεν ελέγχει. Πρέπει να
αντιδράσει και πρέπει να το κάνει με έναν τρόπο, ο οποίος να είναι
ταυτόχρονα αποτελεσματικός και καθόλου προκλητικός. Τι κάνουν τώρα;
...Προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν τον κόσμο ...Προσπαθούν να πετάξουν
τη "μπάλα" στην "εξέδρα".
Όσο
πιο πολύ πλησιάζουν οι αρχαιολόγοι στον νεκρικό θάλαμο, τόσο πιο πολλά
περίεργα θα ακούγονται ...Περίεργα έως βλακώδη. Γιατί υπάρχει άραγε αυτό
το φαινόμενο; Γιατί κάποιοι αρχαιολόγοι ρισκάρουν τη φήμη τους,
λέγοντας ανοησίες και δεν έχουν την υπομονή να περιμένουν λίγες ημέρες;
Πώς είναι δυνατόν να δηλώνουν κάποιοι τη βεβαιότητά τους ότι ο τάφος
είναι συλημένος όταν δεν μπορούν να εξηγήσουν το κοσκινισμένο χώμα που
υπάρχει μέσα σε όλους τους χώρους; Γιατί το κάνουν αυτό; ...Γιατί
απλούστατα λειτουργούν υπό τις εντολές του συστήματος, το οποίο
προσπαθεί να μπερδέψει τον κόσμο. Θέλουν κατ’ αρχήν να απογοητεύσουν τον
κόσμο και αν μπορούν να τον αποπροσανατολίσουν
...Να πάψει να περιμένει κάτι από τις ανασκαφές ...Κάτι πολύ σημαντικό ...Κάτι, το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει όχι μόνον την πορεία τής χώρας, αλλά και την ίδια την καθημερινότητα των κατοίκων της.
...Να πάψει να περιμένει κάτι από τις ανασκαφές ...Κάτι πολύ σημαντικό ...Κάτι, το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει όχι μόνον την πορεία τής χώρας, αλλά και την ίδια την καθημερινότητα των κατοίκων της.
Βγήκε
αυτές τις ημέρες μία αρχαιολόγος του Πανεπιστημίου Αθηνών και δήλωσε
ότι μπορεί να είναι ρωμαϊκό το μνημείο. Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος
"ειδικός", για να καταλάβει ότι αυτό είναι μια ηλιθιότητα. Ας πούμε
λοιπόν ότι αυτός είναι ένας τύμβος-"μνήμα" για τα θύματα μιας μάχης που
έδωσε την αυτοκρατορία στον Αύγουστο. Πολύ ωραία. Να υποθέσουμε ότι
έκανε ο Αύγουστος ένα τεράστιο μνημείο για τους στρατιώτες του. Είναι
δυνατόν να έκανε ένα "μνημείο" για να τους "μνημονεύει" και στη συνέχεια
να το θάψει, για να μείνει "μυστικό"; Γιατί να το κάνει αυτό; Στους
αιώνες που ακολούθησαν η Ρώμη του Αυγούστου δεν ήταν κυρίαρχη στην
περιοχή; Γιατί να σκεπαστεί με χώματα ένα τόσο όμορφο και μεγάλο
Μνημείο, το οποίο κόστισε στη Ρώμη και στον αυτοκράτορά της άπειρα
χρήματα; ...Ένα μνημείο της ανδρείας και της πρότυπης συμπεριφοράς των
πολεμιστών του Αυγούστου.
Γιατί
να μην έχει η Ρώμη πάνω στη δική της Εγνατία Οδό ένα τέτοιο δικό της
λαμπρό μνημείο; ...Ένα μνημείο, το οποίο να "φωνάζει" για τα στρατιωτικά
κατορθώματα τού αυτοκράτορά της και την ανδρεία των πολεμιστών του. Το
να εξαφανίσουν οι Μακεδόνες ένα μνημείο από τη "θέα" της Ρώμης, αν
υποθέσουμε ότι μετά την κατάκτησή τους από τους Ρωμαίους φοβούνταν τη
λεηλασία του, αυτό έχει ένα νόημα. Το να εξαφανίσει όμως η Ρώμη ένα
μνημείο δικό της από τη δική της "θέα", αυτό δεν έχει νόημα. Τα λείψανα
των χιλιάδων νεκρών στρατιωτών τι απέγιναν και πώς συνδέονται με το
μνημείο; Επιπλέον, υπάρχουν και "μέτρα" σύγκρισης ανάμεσα στα μνημεία.
Έφτιαξε ο Αύγουστος στη μέση τού πουθενά ένα τεράστιο "μνημείο" για τους
νεκρούς στρατιώτες του και για τη δική του αθανασία έκτισε στη Ρώμη ένα
πολύ μικρότερο και ποιοτικά πολύ κατώτερο μνημείο; ...Δεν "στέκει"
δηλαδή η υπόθεση με ανάλυση στο πολιτικό επίπεδο.
Το
ίδιο όμως δεν στέκει και στο τεχνικό επίπεδο. Η Ρώμη δεν ήταν
"μπακάλικο". Η Ρώμη είχε μια πολύ οργανωμένη και "ακριβολόγα"
γραφειοκρατία. Διατηρούσε αρχεία με τις δημόσιες επενδύσεις ή τα έξοδα
συντήρησης δημόσιων κτιρίων οπουδήποτε μέσα στην ρωμαϊκή επικράτεια.
Πουθενά δεν υπάρχει αναφορά σε ένα τόσο μεγάλο ρωμαϊκό έργο σε αυτήν την
περιοχή. Πουθενά δεν υπάρχει αναφορά σε ένα τέτοιο έργο πάνω στον πιο
πολυσύχναστο "άξονα" της αυτοκρατορίας. Ούτε η Ρώμη ούτε η Νέα Ρώμη
είχαν τέτοια αναφορά. Πουθενά δεν υπάρχει μια αναφορά κάποιου ιστορικού
περιηγητή εκείνης της εποχής για τον λέοντα της Αμφίπολης, ο οποίος θα
έπρεπε να δεσπόζει πάνω στην Εγνατία Οδό.
Μια άλλη ιδιομορφία τού μνημείου αφορά και τα υλικά της κατασκευής του.
Οι Ρωμαίοι σπάνια έφτιαχναν αμιγώς πέτρινες ή μαρμάρινες κατασκευές.
Τέτοιου είδους κατασκευές έκαναν μόνον οι Έλληνες. Ελάχιστες είναι αυτές
οι κατασκευές ακόμα και στην ίδια την Ρώμη. Οι Ρωμαίοι δούλευαν πολύ με
τούβλο και αργότερα με σκυρόδεμα. Πέτρα και μάρμαρο οι Ρωμαίοι
χρησιμοποιούσαν μόνον ως υλικό διακόσμησης και επικάλυψης "ταπεινότερων"
επιφανειών. Σε μια εποχή λοιπόν που οι Ρωμαίοι λεηλατούσαν τα πάντα για
να διακοσμήσουν την πόλη τους, είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύει
κάποιος ότι θα έκαναν ένα τόσο "βαρύ" μνημείο στο "πουθενά" ...Ένα
μνημείο υψηλής καλλιτεχνικής αξίας και αισθητικής, που, αν βρισκόταν
σήμερα στη Ρώμη, θα ήταν από τα πλέον γνωστά παγκοσμίως. Σε ολόκληρη την
αρχαία Ρώμη δεν υπάρχει ένας τοίχος της αξίας, της ποιότητας, της
τέχνης και της τεχνικής που έχει ο περίβολος του μνημείου της Αμφίπολης.
Το ίδιο λανθασμένη εκτίμηση είναι και αυτή, που θέλει το μνημείο της Αμφίπολης να ανήκει στον Ηφαιστίωνα. Η επιλογή του προσώπου είναι εκ του πονηρού, γιατί φέρνει σε "αμηχανία" τον ελληνικό λαό. Τα "υπονοούμενα" περί των δήθεν ομοφυλοφιλικών τάσεων του Μεγίστου των Ελλήνων "πληγώνουν" τον λαό και τον κάνουν να αισθάνεται άβολα. Σε μια τέτοια στιγμή, στην οποία υπάρχει πιθανότητα - στην εποχή των Μνημονίων - να πάρει "πάνω" του ο λαός εξαιτίας μιας αρχαιολογικής ανακάλυψης, έρχονται κάποιοι πονηροί και προσπαθούν εκ των προτέρων να την κάνουν κάτι από "άπλυτα" της ιστορίας, που, όχι μόνον δεν πρέπει να χαροποιούν κανέναν που έρχονται στο "φως" της δημοσιότητας, αλλά αντίθετα είναι λόγος ντροπής. Αυτήν την πονηριά την έχουν ξανακάνει, προκειμένου να κάνουν κάποιον αντιπαθή στον ελληνικό λαό. Γνωρίζουν τις ευαισθησίες του και εκεί "χτυπάνε". Ξένοι ήταν αυτοί, οι οποίοι κυκλοφόρησαν τις φήμες περί ομοφυλοφιλίας του Άρη Βελουχιώτη, για παράδειγμα. Η φήμη δηλαδή για τον Ηφαιστίωνα είναι εκ του πονηρού και διαδίδεται μόνο και μόνο για τους συνειρμούς που προκαλεί ...Τους συνειρμούς που ίδιοι παράγουν.
Ο ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑΣ
Το ίδιο λανθασμένη εκτίμηση είναι και αυτή, που θέλει το μνημείο της Αμφίπολης να ανήκει στον Ηφαιστίωνα. Η επιλογή του προσώπου είναι εκ του πονηρού, γιατί φέρνει σε "αμηχανία" τον ελληνικό λαό. Τα "υπονοούμενα" περί των δήθεν ομοφυλοφιλικών τάσεων του Μεγίστου των Ελλήνων "πληγώνουν" τον λαό και τον κάνουν να αισθάνεται άβολα. Σε μια τέτοια στιγμή, στην οποία υπάρχει πιθανότητα - στην εποχή των Μνημονίων - να πάρει "πάνω" του ο λαός εξαιτίας μιας αρχαιολογικής ανακάλυψης, έρχονται κάποιοι πονηροί και προσπαθούν εκ των προτέρων να την κάνουν κάτι από "άπλυτα" της ιστορίας, που, όχι μόνον δεν πρέπει να χαροποιούν κανέναν που έρχονται στο "φως" της δημοσιότητας, αλλά αντίθετα είναι λόγος ντροπής. Αυτήν την πονηριά την έχουν ξανακάνει, προκειμένου να κάνουν κάποιον αντιπαθή στον ελληνικό λαό. Γνωρίζουν τις ευαισθησίες του και εκεί "χτυπάνε". Ξένοι ήταν αυτοί, οι οποίοι κυκλοφόρησαν τις φήμες περί ομοφυλοφιλίας του Άρη Βελουχιώτη, για παράδειγμα. Η φήμη δηλαδή για τον Ηφαιστίωνα είναι εκ του πονηρού και διαδίδεται μόνο και μόνο για τους συνειρμούς που προκαλεί ...Τους συνειρμούς που ίδιοι παράγουν.
Δεν
χρειάζεται πολλές γνώσεις, για να καταλάβει κάποιος ότι δεν υπάρχει
ούτε η μαθηματική πιθανότητα να είναι εκεί ο τάφος του Ηφαιστίωνα. Ο
Ηφαιστίωνας δεν πληρεί καμία προϋπόθεση για να του φτιάξουν ένα τέτοιο
μνημείο, και μάλιστα στην Αμφίπολη. Ο Ηφαιστίωνας καταγόταν από την
Πέλλα. Αν ο φίλος του Αλέξανδρος θα ήθελε να τον τιμήσει, είχε δύο
επιλογές. Είτε να τον κρατούσε "κοντά" του - και άρα στη Βαβυλώνα - όπως
προέβλεπαν τα σχέδιά του εκείνη την εποχή, είτε να τον στείλει στη
γενέτειρα του και να θάψει με μεγάλες τιμές. Άλλη επιλογή δεν είχε,
γιατί δεν μπορούσε - ακόμα και να το ήθελε - να "εκμεταλλευτεί" πολιτικά
το λείψανο του Ηφαιστίωνα.
Να επιδιώξει δηλαδή να το τοποθετήσει κάπου αλλού για πολιτικούς λόγους. Δεν είχε καθόλου πολιτικό "βάρος" ο Ηφαιστίωνας. Πέρα από τη φιλία του με τον Αλέξανδρο δεν είχε κάτι άλλο, που να αποτελεί "προίκα" για τον αυτοκρατορικό σχεδιασμό.
Να επιδιώξει δηλαδή να το τοποθετήσει κάπου αλλού για πολιτικούς λόγους. Δεν είχε καθόλου πολιτικό "βάρος" ο Ηφαιστίωνας. Πέρα από τη φιλία του με τον Αλέξανδρο δεν είχε κάτι άλλο, που να αποτελεί "προίκα" για τον αυτοκρατορικό σχεδιασμό.
Αυτό
σημαίνει ότι δεν θα μπορούσε να βρίσκεται πουθενά αλλού εκτός από την
"αυλή" του φίλου του ή τη γενέτειρά του. Εκεί δηλαδή όπου τον γνώριζαν
και θα τον τιμούσαν αυτοί που έπρεπε και βεβαίως θα το επιθυμούσαν. Σε
καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να αποτελέσει έναν θεμέλιο "λίθο" για
ένα επιθυμητό μέλλον τής Μακεδονίας. Επιπλέον υπάρχει και το πρακτικό
ζήτημα. Τον θάνατο τού Ηφαιστίωνα τον χώριζε από τον θάνατο του
Αλεξάνδρου ένας χρόνος.
Μέσα σε έναν χρόνο - και άρα με έναν μακεδονικό χειμώνα στο ενδιάμεσο - δεν θα μπορούσε να χτιστεί ολόκληρο το "συγκρότημα" της Αμφίπολης. Γιατί ήταν αυτό μια προϋπόθεση; ...Γιατί, αν δεν χτιζόταν ολόκληρο το "συγκρότημα" και αν δεν είχε αποδοθεί εγκαίρως στον Ηφαιστίωνα με τον Αλέξανδρο εν ζωή, οι διάδοχοι του μετά τον θάνατό του απλά δεν θα το έκαναν. Ακόμα κι αν υπήρχαν έτοιμες κάποιες κατασκευές, οι διάδοχοι θα άλλαζαν τη χρήση τους. Ο Ηφαιστίωνας, δηλαδή, θα απολάμβανε ως νεκρός μόνον ό,τι προλάβαινε να του αποδώσει ο ζωντανός Αλέξανδρος. Αν πέθαινε ο Αλέξανδρος, κανένας δεν θα σεβόταν τη φιλία του με τον Ηφαιστίωνα και πολύ περισσότερο δεν θα την πλήρωνε με αυτά τα οποία θεωρούσε δικά του χρήματα.
Μέσα σε έναν χρόνο - και άρα με έναν μακεδονικό χειμώνα στο ενδιάμεσο - δεν θα μπορούσε να χτιστεί ολόκληρο το "συγκρότημα" της Αμφίπολης. Γιατί ήταν αυτό μια προϋπόθεση; ...Γιατί, αν δεν χτιζόταν ολόκληρο το "συγκρότημα" και αν δεν είχε αποδοθεί εγκαίρως στον Ηφαιστίωνα με τον Αλέξανδρο εν ζωή, οι διάδοχοι του μετά τον θάνατό του απλά δεν θα το έκαναν. Ακόμα κι αν υπήρχαν έτοιμες κάποιες κατασκευές, οι διάδοχοι θα άλλαζαν τη χρήση τους. Ο Ηφαιστίωνας, δηλαδή, θα απολάμβανε ως νεκρός μόνον ό,τι προλάβαινε να του αποδώσει ο ζωντανός Αλέξανδρος. Αν πέθαινε ο Αλέξανδρος, κανένας δεν θα σεβόταν τη φιλία του με τον Ηφαιστίωνα και πολύ περισσότερο δεν θα την πλήρωνε με αυτά τα οποία θεωρούσε δικά του χρήματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου