Τετάρτη, 6 Απριλίου 2016

Η ΙΕΡΕΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΜΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΣΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ! ΚΑΒΕΙΡΙΟ ΙΕΡΟ ΜΕ ΙΕΡΕΙΑ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΚΑΙ ΜΑΝΤΕΙΟ "ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ !!!!



του Γιώργου Ροδάκογλου
Πηγή: thousandnews.gr

Η έκπληξη σε μένα ήταν μεγάλη. Ήταν πέρα από κάθε φαντασία, η θέαση αποδεικτικού υλικού, που φάνηκε να έρχεται κατ ευθείαν από την αρχαιότητα. Ολυμπιάδα και Αλέξανδρος στην εμπρός όψη των νομισμάτων και πίσω να περιγράφονται όλες οι φάσεις που προηγούνται μιας χρησμοδοσίας

Να περιγράφουν ακόμα τη δομή λειτουργίας, που απαιτείται να έχουν ιερά και μαντεία. Να έχουν συμβολισμούς που χαρακτήριζαν και παρέπεμπαν σε Ολυμπιάδα και Αλέξανδρο, όπως και σε δυο Καβείρια ιερά που διαχειριζόταν η Ολυμπιάδα.

«Είναι μεγάλη τύχη που πέρασε ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Καρακάλλας από την ιστορία και κήρυξε επίσημα την έναρξη της λατρείας του Αλεξάνδρου. Τότε από κάθε γωνιά της αυτοκρατορίας, ξεπήδησαν εκατοντάδες νομισματικοί τύποι που αφορούσαν τη ζωή και το έργο του Αλεξάνδρου, αλλά και της μητέρας του που περιοριζόταν μόνο στη Μακεδονία», λέει ο κύριος Τσίντσιφος και συνεχίζει:
«Τα Καβείρια ιερά στα οποία πρωτοστατούσε και το μαντείο της εκστρατείας του Αλεξάνδρου, δεν θα μπορούσαν να μην απεικονιστούν στα πλαίσια της λατρείας. Δεν έχει σημασία ο τόπος προέλευσης των νομισμάτων αυτών, γιατί ότι απεικονίζουν αντανακλά στην Μακεδονία» σημειώνει ο μελετητής «Δες αυτό το μετάλλιο που κόπηκε στη Βέροια και βρέθηκε στο Abukir της Αιγύπτου (ΦΩΤΟ 1).
Είναι ένα εκπληκτικό μετάλλιο, από το οποίο δεν λείπει κανένας συμβολισμός, αλλά και ούτε το όνομα της Ολυμπιάδας. Η οίκηση της Αμφίπολης από τους Μακεδόνες συμβολίζεται με τον κίονα. Άλλωστε από εκεί ξεκίνησε η εκστρατεία και εκεί παρέδωσε τα όπλα η Ολυμπιάδα στο γιό της. Το φίδι κατέβηκε από το δέντρο πίσω και περιμένει κι αυτό. Έχει ακόμα μαζί της την κουκουβάγια που κάθεται σε κολόνα, στην οποία σε τρις γραμμές γράφει ΟΛΥΜ/ΠΙΑ/ΔΟC.
Το άκουσμα των δηλώσεων αυτών, μπορεί να ξαφνιάσει ή και να σοκάρει πολλούς, ανάμεσα σε ιστορικούς, ερευνητές, μελετητές βιβλιογραφιών και σίγουρα αρχαιολόγων που δεν επωφελούνται των «νομισματικών φώτων» όπως χαρακτηριστικά περιέγραψε ο ίδιος.
Ωστόσο οι νέες σημαντικές πληροφορίες, όπως διαφαίνονται από την πρώτη ανάγνωση, δίνουν το έναυσμα για την εκκίνηση μιας επίσημης επιστημονικής έρευνας από πλευράς ΥΠ.ΠΟ. Έτσι θα φωτιστούν οι άγνωστες έως τώρα πτυχές μιας λαμπρής περιόδου, που αφορούσε την Μακεδονική βασιλική οικογένεια.
«Συμφωνώ με τα όσα μελετάει η ανασκαφική ομάδα και θεωρώ ότι είναι στο σωστό δρόμο. Εντοπίστηκε η χρήση του χώρου, χρονολογήθηκε με σχετική ακρίβεια και το κυριότερο ότι υπάρχει παραπομπή σε Ολυμπιάδα και Αλέξανδρο.

Η διαφοροποίηση απλά είναι, ότι το μαντείο ήταν ειδικού σκοπού, αφορούσε την εκστρατεία του Αλεξάνδρου και είχε ημερομηνία λήξης. Θεωρώ ακόμα, ότι η προσέγγιση του θέματος από τον Antonio Corso στο αρχαιολογικό συνέδριο της Θεσσαλονίκης, ήταν εκπληκτική.

Δες αυτό το νόμισμα που προέρχεται από την Αμφίπολη. Δείχνει έναν ιππέα ο οποίος είναι άγαλμα. Για να μας δώσει να το καταλάβουμε αυτό ο χαράκτης, άλογο και αναβάτη τα έβαλε επάνω σε βάθρο». «Αυτό ανήκε στη διακόσμηση των θαλάμων της ανασκαφής, το οποίο μεταφέρθηκε στη Ρώμη». «Όμως δεν θα πούμε τίποτα περισσότερο γι αυτό τώρα».

Βλέποντας το πρώτο νόμισμα της σειράς του μαντείου, εξηγεί κύριος Τσίντσιφος: «Το μαντείο πρέπει υποχρεωτικά να βρίσκεται σε ιερό χώρο, γι αυτό και απεικονίζεται δίπλα σε ναό» (ΦΩΤΟ 3).

«Ακόμα και ο εσωτερικός χώρος επιβάλλεται να είναι καθοσιωμένος. Έτσι όπως μας καθοδηγεί το νόμισμα που βλέπεις, απαιτούνται δυο επιφανείς νεκροί για να επιτευχθεί αυτό».

«Στο νόμισμα αυτό το μαντείο είναι έτοιμο για χρήση. Δυο φίδια φέρνουν στη ράχη τους την ιέρεια, η οποία κρατά άλλα δυο στα χέρια της . Το επάνω μέρος του άδυτου θαλάμου στολίζεται από κεφαλή ταύρου δεξιά και κεφαλή τράγου αριστερά. Είχαν κι αυτά τη δική τους σημασία».

Όσο περιγράφει αυτά ο ερευνητής, το βλέμμα μου δεν φεύγει από την πόρτα του άδυτου χώρου, όπως φαίνεται στο νόμισμα (ΦΩΤΟ 5). Θα έλεγα ότι είναι πανομοιότυπη με αυτή που βρέθηκε μέσα στην ανασκαφή.

«Σε αυτά τα δυο νομίσματα βλέπουμε την πομπή που προηγείται της θυσίας. Στο άρμα εδώ που το σέρνουν δυο Κένταυροι, ένας νέος και ένας γέρος, επιβαίνει η Ολυμπιάδα με φίδι στα χέρια» (ΦΩΤΟ 2).
«Σε αυτό έχουμε τη σκηνή της θυσίας και όσο κρατά οι διαδικασία, οι μαινάδες επιδίδονται σε οργιαστικό χορό . Τέλος έχουμε την στιγμή της χρησμοδοσίας που όπως βλέπουμε στη φωτογραφία μας, το πλάνο έχει ανοίξει.(ΦΩΤΟ 6)

Η Ολυμπιάδα εξέρχεται από αριστερά και δίνει το χρησμό που είναι νικηφόρος, στον στρατιώτη αγγελιοφόρο που περιμένει σε στάση προσοχής απέναντι. Βλέπεις ο χρησμός στο κέντρο είναι προσωποποιημένος σε νίκη που ίπταται. Ο αγγελιοφόρος λοιπόν θα τον πάει στον Αλέξανδρο που είναι πίσω του έφιππος, που μαζί με το πεζικό (κάτω) ξεκινούν για την ανατολή».

«Εν πάση περιπτώσει», συνεχίζει, « από το σύνολο των σχετικών αυτών νομισμάτων που είναι 30 περίπου, προκύπτουν και πάμπολλες άλλες λεπτομέρειες που αφορούν την λειτουργικότητα, τις ταφές, αλλά και τη διακόσμηση του χώρου».

Ο Αστέριος Τσίντσιφος, ισχυρίζεται με βάση αυτά που αποκαλύπτουν τα νομίσματα, ότι η Ολυμπιάδα είχε δυο ιερά στη διαχείρισή της. Το ένα φυσικά στην Αμφίπολη στον «Καστά» και το άλλο θα αποκαλύψει σε επόμενη λεπτομερή παρουσίαση όλων των φωτογραφιών.

«Έχω ολοκληρώσει την έρευνα που ταυτοποιεί όλα τα Θρακομακεδονικά λεγόμενα νομίσματα του Παγγαίου. Αυτά και τα ιστορικά τους δεδομένα περιλαμβάνονται στους τρις τόμους «ΠΕΡΙΞ ΠΑΓΓΑΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΣ». Ο πρώτος έχει εκδοθεί στην Ελληνική και Αγγλική γλώσσα και σε δυο παραλλαγές. Τον ιστορικό και τον νομισματικό. Ο δεύτερος είναι έτοιμος και είμαι σε αναμονή έκδοσης. Έτοιμο επίσης είναι και το βιβλίο «ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ» από το οποίο προέρχονται και τα στοιχεία μας».

Δεν ήταν δυνατόν φυσικά, να μην του υποβάλλω και κάποια ερωτήματα:

Τίθεται θέμα αυθεντικότητας αυτών των νομισμάτων;

«Κανένα τέτοιο θέμα δεν τίθεται. Πολλά από αυτά εκτίθενται σε μουσεία του εξωτερικού, ακόμα και στα μουσεία Θεσσαλονίκης και Αθηνών. Άλλα διακινήθηκαν μέσω οίκων δημοπρασιών του εξωτερικού και ως εκ τούτου σε όλες τις περιπτώσεις η αυθεντικότητά τους είναι επιβεβαιωμένη».
Με βάση τα νομίσματα που είδαμε εδώ μαζί, υπάρχει περίπτωση να υποθέσουμε ενδεχόμενες εξελίξεις στην ανασκαφή της Αμφίπολης;

«Πρέπει να αναζητηθούν τρία ιερά στα πέριξ και συγκεκριμένα, του Διονύσου, της Αρτέμιδος και της Αθηνάς. Πρέπει να αναζητηθούν ακόμα δυο χώροι μύησης και τελετών, πίσω από αυτό που ήδη βρέθηκε, όπως και τα καταλύματα της Ολυμπιάδας, γιατί εκεί ήταν το σπίτι της. Επίσης υπάρχει και σπηλαίωση από κάτω, αλλά αυτό νομίζω είναι ήδη γνωστό».

Μπορούν αυτά τα νομίσματα να εντοπιστούν εύκολα από κάποιον άλλο μελετητή ή εν πάση περιπτώσει ενδιαφερόμενο;

«Όχι γιατί υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες. Είναι σαν τους αριθμούς του ΛΟΤΤΟ που όταν τους ξέρουμε είναι εύκολοι. Πριν την κλήρωση όμως δεν τους βρίσκεις. Αυτό συμβαίνει, γιατί αφενός οι νομισματικοί τύποι είναι δεκάδες χιλιάδες και αφετέρου γιατί δεν τους μελέτησε ποτέ κανένας».

Πως άλλοι νομισματολόγοι, δεν έφτασαν στα συμπεράσματα τα δικά σας;

«Σήμερα δεν υπάρχουν πραγματικοί νομισματολόγοι, είναι μόνο κατ όνομα. Είναι αρχαιολόγοι που ακολούθησαν τον κλάδο και αυτό με βάση τις ανάγκες της νομισματικής, είναι ανεπαρκές. Όσον αφορά εμένα, θέλω να αποποιηθώ αυτόν τον τίτλο, γιατί θεωρώ ότι είναι δυσφημιστικός».

Τι εννοείται; και αν είναι έτσι, πως θα έπρεπε να σας αποκαλούν;

«Αν κάποιος γνωρίζει έναν ή περισσότερους κατ όνομα νομισματολόγους, τότε μοιραία με κατατάσσει σε αυτούς. Αυτό δεν το επιθυμώ σε καμιά περίπτωση. Θεωρώ τον εαυτό μου γνώστη όλων των νομισματικών τύπων και των συμβολισμών που φέρουν. Με βάση αυτά, είμαι απλά ένας μεταφραστής νομισματικών δεδομένων. Δεδομένα που ποτέ κανένας δεν ανακάλυψε ότι υπάρχουν».

Έχετε έρθει ποτέ σε επικοινωνία με μέλη της ανασκαφικής ομάδας; Ή έστω και για μια απλή συζήτηση;

«Στην πραγματικότητα όχι. Το τελευταίο διάστημα μόνο, υπήρξε κάποια προσέγγιση, που όμως ακόμα δεν έδειξε τα αποτελέσματά της».

Θα ανταλλάσσετε σκέψεις μαζί με την ομάδα;

«Και φυσικά θα το έκανα. Τα 30 χρόνια που απαιτήθηκαν για να φτάσω στο επιθυμητό αποτέλεσμα, δεν τα χαράμισα για να πάρω το αποτέλεσμα μαζί μου».

Πως σχολιάζεται το ενδεχόμενο, κάποιοι να σας επικρίνουν λέγοντας ότι τα παραπάνω είναι προϊόν φαντασίας;

«Εγώ δεν διατυπώνω καμιά θεωρία. Απλά μεταφέρω αυτά που δείχνουν τα νομίσματα. Μεταφραστής δεν είπαμε; Πρέπει να πω εδώ, ότι τα νομίσματα δεν δρουν μεμονωμένα. Δρουν συνδυαστικά και επειδή διηγούνται αλήθειες, δεν πέφτουν ποτέ σε αντιφάσεις.
Το νόμισμα λοιπόν δεν είναι προϊόν φαντασίας, για να το εκλάβει κάποιος έτσι. Μόνο, επειδή αυτό που κάναμε σήμερα ήταν περιληπτικό, σε πολλά σημεία θα χρειαστούν περισσότερες διευκρινήσεις».









YΠΕΡ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ : Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ

Προσωπικα στοιχεία

Translation

Free Translation

Αναγνώστες

AddThis

Share |

0 SAVAS

0 SAVAS
Ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ

TO NAYΑΓΙΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

TO NAYΑΓΙΟ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ

VAS VAS .. 0 SAVAS

VAS VAS .. 0 SAVAS
ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Blogs in Serras

Serres Blogs

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ