Επίθεση Βγενόπουλου κατά Ντόρας - Με προσφυγή απαντά η υπουργός Εξωτερικών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009
Νέα σφοδρή επίθεση - τη δεύτερη μέσα σε λιγότερο από μία εβδομάδα- κατά της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη εξαπέλυσε χθες ο όμιλος ΜΙG του κ. Ανδρέα Βγενόπουλου, κάνοντας λόγο για «ενδεχόμενη εμπλοκή της» σε διοικητικές πράξεις που ενίσχυσαν «υπογείως» την Αegean Αirlines.
Η ΜΙG, ιδιοκτήτρια πλέον της Οlympic Αir, ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει από τη νέα κυβέρνηση να ανοίξει τον φάκελο Αegean, καθώς αμφισβητεί ευθέως τον τρόπο με τον οποίο τα τελευταία χρόνια «ανδρώθηκε» εις βάρος της κρατικής Ολυμπιακής.
Ακόμα, αφήνει σαφείς αιχμές με τη μορφή ερωτημάτων για ενδεχόμενη εμπλοκή της κ. Μπακογιάννη στην αδειοδότηση της Αegean να εκτελεί πτήσεις στην Κωνσταντινούπολη. Παράλληλα, διατυπώνει το ερώτημα πώς με την ανοχή της υπουργού Εξωτερικών, που διατηρεί φιλικές σχέσεις με την οικογένεια Βασιλάκη της Αegean, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έδωσε άδεια για πτήσεις από τη Σμύρνη στην Αθήνα σε τουρκική εταιρεία που εκτελεί δρομολόγια στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.
Άμεση ήταν η απάντηση της κ. Μπακογιάννη, η οποία δηλώνει ότι για τη λάσπη που δέχεται θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Η υπουργός Εξωτερικών αποδίδει τις επιθέσεις του κ. Βγενόπουλου σε προσπάθεια εμπλοκής της «σε έναν επιχειρηματικό πόλεμο», στον οποίο- όπως η ίδια τονίζει - είναι προφανές ότι δεν έχει θέση. Στην ανακοίνωσή της η κ. Μπακογιάννη επισημαίνει: «Ο κ. Βγενόπουλος είναι εκπρόσωπος ισχυρών ελληνικών και ξένων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σήμερα, εκμεταλλεύεται την προεκλογική περίοδο για να εξυπηρετήσει τις επιδιώξεις του. Αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι του. Δεν έχω εκβιαστεί και δεν πρόκειται να εκβιαστώ από κανέναν». Είχε προηγηθεί η σκληρή ανακοίνωση της ΜΙG, στην οποία μεταξύ άλλων τονιζόταν: «Είναι γνωστό σε όλους όσοι ασχολούνται με τον χώρο των αερομεταφορών, και όχι μόνο, ότι η Αegean ενισχύθηκε και “ανδρώθηκε” θεαματικά τα τελευταία χρόνια εις βάρος της Ολυμπιακής. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική διεύρυνση των ζημιών της Ολυμπιακής και την επιβάρυνση με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Δημοσίου, δηλαδή όλων των Ελλήνων πολιτών».
Τα έξι ερωτήματα
Σύμφωνα με τη ΜΙG, από τη διαδικασία αδειοδότησης της Αegean να πραγματοποιεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη έχουν ανακύψει, με τη συνδρομή και της δημοσιογραφικής έρευνας, έξι σημαντικά ερωτηματικά:
1 Είναι αλήθεια ότι η ΥΠΑ δέχθηκε να δώσει τη σχετική άδεια στην Αegean βάσει ενός Μνημονίου Κατανόησης (Μemorandum of Understanding) προτού υπάρξει διακρατική συμφωνία, η οποία έπρεπε να κυρωθεί από τη Βουλή;
2 Είναι αλήθεια ότι βάσει αυτού του Μνημονίου η ΥΠΑ έδωσε άδεια για πτήσεις Σμύρνη-Αθήνα και σε τουρκική εταιρεία, που κάνει πτήσεις στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου;
3 Είναι αλήθεια ότι από αυτό το Μνημόνιο εξυπηρετείται μόνον ο τουρισμός της Τουρκίας (Αθήνα-Σμύρνη) και φυσικά και η Αegean, αφού η κίνηση μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας εξυπηρετούνταν και πριν και μάλιστα με πλεονάζουσα χωρητικότητα;
4 Για ποιον λόγο η ελληνική πλευρά αξίωνε την υπογραφή αυτού του Μνημονίου και μάλιστα «επειγόντως»;
5 Είναι αλήθεια ότι η σύμπραξη του υπουργείου Εξωτερικών με την ΥΠΑ για την υπογραφή του Μνημονίου έγινε με πλήρη άγνοια του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών;
6. Είναι αλήθεια ότι μετά την πρόσφατη απομάκρυνση του Διοικητή της ΥΠΑ το υπουργείο Μεταφορών έχει αναθέσει σε ειδική επιτροπή την πιθανή επανεξέταση της σχετικής διαδικασίας αδειοδότησης;
Ο πρόεδρος της Αegean Θεόδωρος Βασιλάκης, σηκώνοντας το γάντι που του έριξε ο κ. Βγενόπουλος, δήλωσε χθες ότι το «πάρτι» δεν τελείωσε, όπως λέει η ΜΙG, αλλά αντίθετα «τώρα αρχίζει και θα είναι μια γιορτή προσφοράς και ποιοτικής αναβάθμισης των αερομεταφορών».
Απαντώντας στις καταγγελίες του κ. Βγενόπουλου, ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι «η προσπάθεια απαξίωσης μιας τόσο σημαντικής προσφοράς όπως της Αegean, με δηλώσεις από ανθρώπους που τώρα μπαίνουν και μαθαίνουν για πρώτη φορά τον χώρο, είναι πρωτοποριακή. Ελπίζουμε να μη γίνει καθεστώς».
Αναφερόμενος στην υπόθεση του δρομολογίου της Κωνσταντινούπολης, ο κ. Βασιλάκης υποστήριξε ότι η συμφωνία για δεύτερο αερομεταφορέα στη γραμμή της Κωνσταντινούπολης είχε επικυρωθεί το 1996, ενώ η Αegean είχε διοριστεί δεύτερος αερομεταφορέας από το 2004 και από τότε προσπαθούσε να πάρει slot.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου