Η "ΣΩΤΗΡΙΑ" ΤΗΣ ΑΕΠΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ
ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΑΜΑ
Το νομοσχέδιο, εισάγοντας χωριστό νομοθέτημα με το οποίο καταργούνται οι σχετικές διατάξεις του Ν. 2121/1993, αναμορφώνει με συνολικά 58 άρθρα το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας και το νομικό καθεστώς των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, κατ’ ενσωμάτωση της Οδηγίας 2014/26/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 (link is external) (ΕΕEK L 84/72 20.3.2014) στην ελληνική έννομη τάξη.
Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 22 Ιανουαρίου και ώρα 16:00 με συμμετοχή των ενδιαφερομένων εδώ (link is external) και το σχέδιο νόμου διαμορφώθηκε στα επίμαχα άρθρα 3 και 53 ως εξής:
ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΑΜΑ
Το νομοσχέδιο, εισάγοντας χωριστό νομοθέτημα με το οποίο καταργούνται οι σχετικές διατάξεις του Ν. 2121/1993, αναμορφώνει με συνολικά 58 άρθρα το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας και το νομικό καθεστώς των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, κατ’ ενσωμάτωση της Οδηγίας 2014/26/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 (link is external) (ΕΕEK L 84/72 20.3.2014) στην ελληνική έννομη τάξη.
Η διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 22 Ιανουαρίου και ώρα 16:00 με συμμετοχή των ενδιαφερομένων εδώ (link is external) και το σχέδιο νόμου διαμορφώθηκε στα επίμαχα άρθρα 3 και 53 ως εξής:
Σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 2014/26/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 για "τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και
συγγενικών δικαιωμάτων καθώς και τη χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για
επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων στην εσωτερική αγορά" με την οποία ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΘΑ ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΤΑΝ Η ΕΘΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ με καταληκτική ημερομηνία την 10η Απριλίου 2016 ( άρθρο 43 της Οδηγίας) η Α.Ε.Π.Ι. με την υφιστάμενη μορφή της θα έπαυε οριστικά να αποτελεί Οργανισμό Συλλογική Διαχείρισης (Ο.Σ.Δ.) και υποχρεωτικά θα λειτουργούσε ως Ανεξάρτητη Οντότητα Διαχείρισης επειδή αποτελεί μια "οικογενειακή" ανώνυμη εταιρεία που ανήκει σε τρεις ιδιώτες, δεν ανήκει στους δημιουργούς ούτε ελέγχεται από αυτούς και είναι οργανωμένη σε κερδοσκοπική βάση. Αυτό απλά σημαίνει αποδυνάμωση της ΑΕΠΙ όλων των προνομίων των Ο.Σ.Δ. μεταξύ των οποίων και η προσφυγή στα ποινικά δικαστήρια για την επίλυση των διαφορών της με τους χρήστες.
Η νέα νομική κατάσταση που θα δημιουργούσε ο νέος νόμος - Μπαλτά που μετά την δημόσια διαβούλευση εισήχθη προς ψήφιση αλλά τελικώς, περιέργως και αναιτιολόγητα αποσύρθηκε ήταν ένας από τους λόγους που η ΑΕΠΙ υποχρεώθηκε από την 31-3-2016 σε άτακτη φυγή στην Κύπρο.
Μέχρι και σήμερα η Ελληνική Κυβέρνηση ενώ είναι υπερήμερη αφού δεν έχει εναρμονίσει το Εθνικό Δίκαιο με την Κοινοτική Νομοθεσία σύμφωνα με την Οδηγία 2014/26/ΕΕ έσπευσε ανεξήγητα να ψηφίσει μια τροπολογία για ορισμό "Προσωρινού Επιτρόπου" με ένα ακροτελεύτιο άρθρο σε ένα τελείως άσχετο νομοσχέδιο. Το άρθρο 15 του ν. 4463/30-3-2017 (ΦΕΚ 42 Α) με το οποίο προσέθεσε την παράγραφο 10 στο άρθρο 54 του ισχύοντος μέχρι σήμερα νόμου 2121/1993, ο οποίος σημειωτέον επί του πρακτέου είναι ανενεργός και υπό κατάργηση αφού αντίκειται ευθέως προς την Κοινοτική Νομοθεσία.
Δηλαδή τροποποιήθηκε ένας "εν αρχηστία" νόμος για την κοινοτική πραγματικότητα, ο 2121/1993, ο οποίος δεν προέβλεπε από το 1993 μέχρι και την 30-3-2017 "διορισμό Επιτρόπου" σε Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων και επιπλέον η επίμαχη τροπολογία ευρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με των περί Ανωνύμων Εταιρειών νόμο 2190/1920 που ισχύει στην ελληνική έννομη τάξη.
Επι πλέον ορισμός Επιτρόπου σε Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης δεν προβλέπεται και από την Κοινοτική Οδηγία 214/26/ΕΕ, πρόκειται για ελληνική πατέντα :
Επι πλέον ορισμός Επιτρόπου σε Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης δεν προβλέπεται και από την Κοινοτική Οδηγία 214/26/ΕΕ, πρόκειται για ελληνική πατέντα :
Γίνεται κατανοητό ότι η σκανδαλώδης ολιγωρία και οι εσκεμμένες παραλήψεις του Υπουργείου Πολιτισμού μετά την καρατόμηση Μπαλτά αλλά και της Διοίκησης του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Ο.Π.Ι.) ενός κρατικού φορέα που έχει την ευθύνη εποπτείας των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (βασικό πραγματικά υπεύθυνο του σκανδάλου της οικογένειας Ξανθόπουλου) δίνουν την δυνατότητα στην ΑΕΠΙ να συνεχίζει να λειτουργεί ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ μέχρι σήμερα ως Ο.Σ.Δ. και διεξάγει ποινικές δίκες κατά των χρηστών για την είσπραξη υπέρογκων και αμφισβητούμενων απαιτήσεων υπέρ των δημιουργών φαινομενικά.
Αντι του ορισμού Προσωρινού Επιτρόπου η Υπουργός άλλα μέτρα όφειλε να πάρει τα οποία είναι δραστικά και προβλέπονται από την ελληνική νομοθεσία, πρωτίστως δε να φροντίσει να ψηφιστεί ο νόμος για την ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας 2014/26/ΕΕ στο Ελληνικό Δίκαιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου